Thursday, October 26, 2006

Emm... semalam hampir sehari suntuk kami wat kereta... Dah la semalam aku balik jam 3 pagi... ye lah... kawan bawak pi main pool... pastu karaoke lagi... adeii... tapi jam 6 pagi saya sudah bangun... kamu tau kah, jam 11.30 am... sepupu saya call... "Keta saya rosak" dia cakap... dalam kepala saya... ni mesti engine rosak ni... tapi skali buka engine, timing belt ok, engine oil ok, air ok, bateri ok... pastu skali saya cabut hose minyak, minyak nda jalan bab tersumbat... hehe... so, saya ngan sepupu saya p lah beli pam... ala... pam bola tu bah... pastu kami pam tu hose bab tersumbat kan... pastu, cuci oil filter... skali kami try... nda dapat juga... 3 jam uda kami buat tapi nda juga mau naik tu minyak... pastu saya buka air cleaner... dia start, saya pula buka angin... tapi nda idup juga... pastu, saya tuang petrol dalam kaburetor... pun nda idup juga... adeii... saya pun feed up sudah bab sudah guna semua idea pun nda idup juga... last last saya call abang say si Ody,.. dia cakap buka wayak plug... pastu try start... teno ada api ka teda dia cakap... pastu skali saya teno... memang teda api... tapi kazen saya nda percaya... dia mau berusaha juga mau kasi naik tu minyak... adeii.. padahal penuh minyak uda tu kaburetor... pastu, saya call lagi dia... abang saya cakap, pi amik skru driver pastu cucuk di kabel plug n rapatkan di mana mana besi pastu start... kami pun try laa... pun nda dapat... skali last, kami buka contact point... tapi saya pelik betul la, yang saya pernah teno, contact point cam siput... tapi saya teno, situ cam teda... pastu talian hayat lagi,... saya baru bagitau ada dua skru, abang sa dah cam dah... dia cakap, satria tiada contact point... dia punya distributer tu contact less.. kalau rosak, kena ganti semua... habis... dah lah hari raya kedua... nda buka kedai... mampus cari part kereta.... nasib baik last last boleh buat... tu pun lau nda ada honda buruk saya tu... hehe... memang susah sudah... hahahaha...
Tapi saya mau cerita ni pasal hari ni punya cerita... tadi saya balik tengah hari... masa di trafik light,... saya berhenti lah bab merah uda kan... skali saya teno back mirrow... saya nampak dari jauh lagi ada proton waja laju pastu pemandu dia teno kiri, bukan depan... then suddenly bedegang belakang keta aku kena langgar... apa lagi, saya kuar la... saya pi sepak bumper dia... "Apasal awak langgar" saya cakap... saya teno driver dia dalam lingkungan 40an ngan ada anak dalam lingkungan 28 -30 camtu la... "pi tepi" saya cakap... pastu dia parking tepi bab sesak ngan kereta kan... pastu saya pi teno belakang keta saya, saya teno... cam tiada apa apa juga... tapi kesian waja tu... hancur depan dia... hahaha... dia balik balik minta maaf pastu saya tersengih bab kesian juga... balik balik dia cakap terima kasih... hahahaha... nasib baik keta saya murah jak... lau mahal... adeii... hehehe... pastu saya warning dia,... lau ko langgar motor tadi, mampus dah motor tu... pastu dia takut uda... bab saya sepak dia punya bumper lagi... hahaha... jahat sungguh! lantak laa...

No comments: