Wednesday, March 30, 2011

BEER DAY Without BEER..


Last sunday... saya pi sembahyang di Sacred Heart... saya datang awal... jam 9.30 pagi sudah sampai... so,.. cari parking... lepak2 dalam kereta dulu... then turun... Skali teno ada barner derma darah dari HQE n Sacred Heart punya... so, saya pun pegi la teno2... kebetulan saya bawa buku derma darah,.. jadi saya pun beratur la... Mau juga konon menderma ni... hehe... 

Saya teno, ramai juga yang ada komitmen. mau derma darah,.. ramai polis juga la... yang pelatih2... memang bagus juga... ada yang prihatin... sambutan menggalakkan... bagi kamu yang belum pernah derma darah tu... apa lagi... pigi la menderma... nda rugi ba... kana replace juga tu darah kamu tu... hehe... besides, ada kuih2... gula2 lagi... haha... mau derma pun bukan main kerat saja... ada cara2 dia juga ba... selamat juga ba... tidur tidur baring atas katil juga... plus... ada nurse2 cantik2 lagi... wakakakaka....

Mau jadikan cerita... saya pun isi la borang,.. tick la itu ini... isi nama, alamat,.. semua detail... tengah tengah menulis isi borang... jumpa kawan lama... dulu masa kerja Bina Puri, ada kawan nama dia Abito Macapala... sa kasi nama dia samseng tua ba.. bab kasi gertak budak sekolah yang pi pukul anak dia... haha... 

Jumpa-jumpa saja, sa kasi ketawa dia... ui... ko ni... ko bulih derma lagi ka ni? jangan2, ko yang mau kana derma darah ni... hahaha... jahat punya mulut kan... dia pun, ei Holly... lama nda jumpa... besar ko skarang a... ko makan apa ni? gajah ka dia bilang... ciss... serangan balas... so borak punya borak.. sampai lah giliran saya... hehe

Selepas timbang... Oiii. berat ko ni bilang tu Doktor... saya nampak di timbangan ada 105Kg... tapi dia cakap 104kg saja... mau ambil ati pun alang... cuba kasi cakap saja 80kg ka... kan senang... 0.1 tan ka... wakakaka.... trus sa pun cakap... nda pa ba... banyak darah... kasi buka semua darah yang di perut supaya kurus sikit... hahaha....

Last skali... jumpa lagi satu tapisan... dia tanya saya,.. ada penyakit AIDS? saya senyum saja... "tiada" saya bilang... then,.. dia tanya lagi... Between 24 jam, ada minum alcohol ka? aiya... apa punya soalan... Trus saya teringat... malam sebelum tu saya ada minum beberapa gelas wine.... trus saya cakap... "Ada"... dia tanya lagi... banyak ka... trus.. saya cakap... nda tau tu... nda dapat kira... ada la dalam 5-6 gelas... bini saya trus menyampuk... "eleh" "5-6 gelas"... loghat mengolok lagi tu... haha... Trus tu Dr. cakap... ops... sorry... ko nda bulih menderma... haha... Kecewa ni... bersemangat mau derma tapi nda dapat pula sa menderma darah... adei...

So, the point is... Alcohol ni memang bawa masalah... kalau la kita dalam keperluan mau minta derma darah kan... kalau semua orang minum beer semalam, tiada la yang dapat tolong kita... so,.. jangan moginum saja... ada masa mesti mau berbakti pada negara juga... hehe...

That's all for now... Hehe

No comments: